Kotisivujen hinta
Nettisivujen hinta riippuu aina monesta tekijästä ja hintahaitaria löytyy moneen lähtöön.
Kun hankkii kotisivuja, kannattaa muistaa että myös hyvin tehdyt edulliset kotisivut tuovat yritykselle näkyvyyttä, joten ne lisäävät liikennettä sivustolla ja kasvattavat osaltaan yrityksen liiketoimintaa. Kotisivujen hankinta on siis pitkän tähtäimen sijoitus.
Samalla se on myös näyteikkuna yritykseesi ja brändiisi.
Nettisivujen hinta voi olla melkeinpä mitä tahansa. Kun kysyt tarjousta pienen yrityksen nettisivuista, voit saada hinta-arvioksi erilaisia summia 400 ja 10 000 euron väliltä.
Monen mainostoimiston mukaan alle kymppitonnin nettisivuilla ei tee mitään. Tämä on kuitenkin pelkkää disinformaatiota jolla luonnollisesti yritetään maksimoida liiketoiminta kovan kilpailun alla.
Edulliset kotisivut ja niiden suunnittelu
Edulliset kotisivut ja niiden toteutus aloitetaan yleensä valmiilla sivupohjalla.
Sivupohjat ovat ammattilaisten suunnittelemia malleja, joilla kotisivujen toteutus on nopeampaa sekä edullisempaa koska työtunteja tulee vähemmän. Sivupohja antaa tietyn kehyksen kotisivujen ulkoasulle ja rakenteelle, joka helpottaa kotisivujen toteutusta.
Sivupohjan ulkoasu muutetaan yritysilmeen näköiseksi muuttamalla kuvat, värimaailma yms. Vaikka valmista sivupohjaa käytettäisiin, ei sitä kaikkien muutosten jälkeen tunnista samaksi pohjaksi vaan sillä on täysin uusi yritykselle kustomoitu ilme. Sivupohja toimii siis vain lähtökohtana, josta päädytään sitten lopulliseen nettisivuston muotoon ja ulkoasuun.
Sivujen lukumäärä, kuvien määrä ja muokkaustarpeet sekä muokattavien elementtien ja ominaisuuksien määrä vaikuttavat kaikki verkkosivuston hintaan. Jos tarvitset kieliversioita, kuvagallerioita, analytiikkaa ja hakukone optimointia, se vaikuttaa työn määrään. Samoin kuin sivujen määrä, luonnollisesti se tuo tekijälle lisää työtunteja sivuston tekovaiheeseen.
Yrityksen kotisivut kasvattaa liiketoimintaasi
Oikein tehdyt nettisivut yritykselle eivät pelkästään näytä hyvältä, vaan tuovat myös mitattavia hyötyjä. Riippuen siitä, mitä verkkosivuilla tavoitellaan, tämä näkyy joko lisääntyneenä myyntinä tai tehokkaampana ja toimivampana tiedottamisena.
Tuloksia syntyy, kun kävijää johdatellaan verkkosivuilla oikein, tieto on helposti löydettävissä ja yhteydenotto on vaivatonta.
Kun yrityksen kotisivut on oikein tehty ja markkinointu, hyödyt yritykselle on mittavia ja sivut ajavat asiansa huolimatta siitä onko kotisivuista maksettu 400 vai 10 000 euroa.