You are currently viewing Verkkokaupan perustaminen

Verkkokaupan perustaminen

WooCommerce verkkokaupan perustaminen ja valmistautuminen.

Kun olet perustamassa WordPress pohjaista verkkokauppaa, on hyvä miettiä etukäteen muutamia teknisiä seikkoja sivuston käyttöä ajatellen.

Maksutavat asiakkaillesi

Yleisesti ottaen laskun lähettäminen ostoksista ei nykypäivänä ole kovin tehokas tapa hoitaa verkkokauppa tilauksia. Lähes kaikki nykyajan verkkokaupat toimivat maksukorteilla ja verkkopankki maksulla. Verkkokaupan perustaminen tarkoittaa, että sinun pitää valita yksi muutamista yleisimmistä maksukortti palveluista verkkokauppaasi. Tälläisiä palveluja on esim. Klarna, Paytrail ja Checkout. Osa palveluista on kuukausimaksullisia ja osa ottaa maksunsa jokaisesta myynnistä minkä teet.
Palveluun kannattaa tutustua etukäteen ennen verkkokaupan perustamista ja maksupalvelun valitsemista. Ohessa linkit yleisimpiin maksutapa palveluihin:

Tuotteiden toimitus

Ota selvää etukäteen toimituskuluista ja fyysisten tuotteiden toimittamisesta postin kautta. Jos myyt digitaalisia verkkokaupasta suoraan ladattavia tuotteita, et luonnollisesti tarvitse postin palveluita vaan Woocommerce kykenee automatisoimaan latauksen kun maksu tuotteesta on tehty. Nämä ovat niinsanottuja digitaalisia tuotteita.

Markkinonti

Verkkokaupan perustaminen tarkoittaa myös armotonta markkinointia ja kilpailua. Koska uuden verkkokauppasi pärjääminen Googlen hakutuloksissa voi alussa olla heikkoa, kannattaa luoda tehokkaat mainoskampanjat tunnetuimmissa some alustoissa kuten Facebook ja Instagram. Kohdentaminen on näillä mainostyökaluilla helppoa jos olet tietoinen kohderyhmästäsi ja selvittänyt markkinasi. Myös Googlessa pääset alkuun mainoksilla ja saat verkkokauppasi esille nopeammin.

Vahva Brändi

Luo verkkokauppa toiminnallesi vahva brändi. Avain sana on ”tunnettavuus”. Mieti tarkkaan millaisen mielikuvan haluat brändilläsi asiakkaillesi antaa. Siinä ei ole kyse pelkästään yrityksen visuaalisesta ilmeestä, vaan paljon muustakin. Myös äänelläsi on merkitys. Asiakspalvelu ja tuottamasi kirjallinen sisältö ovat asioita joilla voi tulla yhtä tunnetuksi kun visuaalisuudellakin. Välitä asiakkaisasi.

Kuvat ja tuotekuvakset ovat tärkeitä

Käytä ainoastaan laadukkaita tuotekuvia ja käytä paljon aikaa niiden luomiseen. Mitä houkuttelevammt kuvat, sitä enemmän myyntiä. Sama koskee tuotekuvauksen tekstejä. Tuotekuvauksen tulee olla riittävän pitkä, myyvä ja kuvaileva. Mitä enemmän käytät aikaa tuotteidesi esille tuontiin, sitä paremmin kauppasi tulee menestymään.

Sisällöntuotanto

Pyri jatkuvaan sisällöntuotantoon. Verkkokaupan yhteydessä oleva blogi on yksi parhaita tapoja pitää jatkuvaa sisällöntuotantoa yllä, vaikka uusia tuotteita ei kauppaan jatkuvasti tulisikaan. Kirjoita artikkeleita jotka liittyvät tuotteisiisi ja joita ihmiset haluavat lukea. Jatkuva sisällöntuotanto auttaa myös pitämään sivustoasi kiinnostavana Googlen silmissä, mikä tarkoittaa parempaa sijoitusta hakukoneessa, mikä tarkoittaa parempaa myyntiä.

Perustetaanko yritysilmeesi näköinen verkkokauppa?

Ota yhteyttä niin laitetaan verkkokauppa projekti käyntiin.